El camí més llarg per arribar a Nong Khiaw

Seguia de ruta amb la Rachel i vam decidir tornar a intentar fer autostop per anar de Luang Prabang fins Nong Khiaw, un poblet petit del nord de Laos. Després de la sort que ens va donar el porquet de l’altre cartell, vam demanar a una noia de l’hostal si podia dibuixar-nos algun animal i, aquesta vegada, va ser un elefant. També vam haver de demanar ajuda per escriure amb el seu alfabet, però molt amablement ens van fer el cartell entre vària gent. Així doncs, vam decidir començar a esperar una mica a les afores de la ciutat. Vam trigar una estona però finalment un noi ens va recollir però ens va acabar deixant a la parada d’autobús. Meeeec!! Error! És igual, almenys estem més a prop de la carretera principal. Cotxes, més cotxes, camions, furgonetes, de tot, però ningú parava. Vam decidir fer una pausa per dinar i seguir intentant-ho més tard. Tornem a esperar. Preguntem a tothom que para a la gasolinera si van cap allà però sembla ser que ningú va en aquella direcció o ens vol portar. Seguim esperant i esperant i esperant… Passa un Ford blau conduït per un noi occidental. “Para!! Tu ens entens!!” però no para… Ja estem a punt de desistir quan PAM! Un súper tràiler para. “Corre, corre, que ha parat!! Nong Khiaw? Free?” “Yes, yes! Go!” “Ok!”. Pugem a aquell monstre, un camió amb matrícula tailandesa, és a dir, amb el volant a la dreta i conduint per la dreta, un show! Al cap d’uns minuts de viatge, veig que es desvia cap a una direcció que no entenc. Miro el mapa i veig que anem en direcció contrària. “Stop! Stop!! We go to Nong Khiaw!!”. Parem on hi ha un altre camioner i acabem entenent que va cap a Nong Khai, a Tailàndia, i no a Nong Khiaw. Merda!, i ara estem al mig del no-res! Doncs res, a tornar a intentar-ho. Tothom ens diu que en aquella carretera secundària ningú ens pararà, però nosaltres insistim. Esperem, i esperem, i esperem, i ni tan sols passen cotxes o camions en la nostra direcció. Després d’una bona estona, un dels camioners parats a la improvitzada àrea de servei, es devia compadir de nosaltres i ens va acostar fins a la carretera principal per anar cap al nord. Ens va deixar i va girar cua. Gràcies!!! Poc a poc arribarem… Tornem a plantar les motxilles i el cartell i ja comencem a desesperar-nos una mica. Són unes 4 hores de viatge i comença a ser tard. Però no volem tornar a Luang Prabang… Ens donem suport moral l’una a l’altra i, quan ja estàvem (o almenys jo) a punt de desistir, para una pick-up. Glòria!! És una família tailandesa d’Udon Thani, no podia ser que fossin d’un altre lloc, m’encanta. Ens recullen però ens poden acostar només fins a Pakmong, a una hora i mitja de la nostra destinació final. Cap problema. Aquest cop compartim seient amb unes pinyes, sabates i maletes. Aquest cop tenim la sensació que hi ha un motorista que ens segueix. Ja no sabem si són imaginacions nostres i mig deliris del cansament o realment ens segueix. Va amb un casc amb la visera negra i avança a tothom excepte a nosaltres. Al final optem perquè nosaltres anem massa ràpid per ser avançats. Anem passant poblets de quatre cases, una presa, i molta vegetació. En temps récord arribem a Pakmong i justament hi ha parat un autobús local que va fins a Nong Khiaw però volem intentar arribar fent autostop fins al final. I sinó ens recull ningú, aquí hi ha allotjament. Els passatgers del bus ens animen i muntem la base de nou. Aquest cop, no hem d’esperar gaire. El Ford blau torna a passar i, aquest cop, sí que para! Ens diu que ens ha vist al matí a Luang Prabang però llavors no podia recollir-nos. És francès i viu a Laos des de fa uns anys i ara va al poble de la seva nòvia, just després de Nong Khiaw. Genial! Pel camí es fa de nit així que ens porta fins a uns bungalows que estan bé de preu al davant del riu. Perfecte, això és el que buscàvem!

Ens va costar però, finalment, vam aconseguir arribar a Nong Khiaw en 5 vehicles diferents, moltes hores, desesperació, però molts riures i amb una anècdota més a la motxilla.